Verslo vertės nustatymas

Verslo vertės nustatymas

Verslo kainą lemia daug veiksnių, įskaitant pramonės šaką, įmonės dydį, pelningumą ir dabartines ekonomines sąlygas. Visi šie faktoriai turi skirtingus svorius, t.y. skirtingą įtaką verslo vertės nustatymui, kuri kinta priklausomai nuo įvairių aplinkybių. Galiausiai skirtingi verslai gali turėti skirtingus vertinimo kriterijus, jų pasiskirstymą ar net visiškai skirtingas vertinimo metodologijas. Žemiau aptarsime pagrindinius verslo vertei įtaką darančius kriterijus.

Jei jus domina būtent parduodamo verslo kainos nustatymas, daugiau informacijos rasite paspaudę nuorodą.

Pramonės šaka

Pramonės šaka, kurioje veikia įmonė, yra pagrindinis veiksnys, lemiantis verslo kainą. Taip yra dėl to, kad skirtingose pramonės šakose yra skirtingas konkurencijos lygis, skirtingos pelno maržos ir skirtingi augimo tempai. Pavyzdžiui, sveikatos priežiūros pramonės įmonė paprastai yra verta daugiau nei mažmeninės prekybos įmonė, nes sveikatos priežiūros pramonė yra stabilesnė ir turi didesnes pelno maržas.

Įmonės dydis

Įmonės dydis taip pat yra svarbus veiksnys nustatant verslo kainą. Taip yra todėl, kad didesnės įmonės paprastai yra stabilesnės ir turi geresnes augimo perspektyvas nei mažesnės įmonės. Be to, didesnės įmonės paprastai turi didesnį prekės ženklo žinomumą ir klientų lojalumą, todėl yra vertingesnės.

Pelningumas

Įmonės pelningumas taip pat yra svarbus veiksnys nustatant verslo kainą. Taip yra todėl, kad investuotojai nori matyti savo investicijų grąžą, o pelningesnės įmonės paprastai yra vertingesnės už mažiau pelningas įmones. Vertinant bendrai, pelningumas ko gero yra labiausiai verslo kainą įtakojantis veiksnys.

Ekonominės sąlygos

Dabartinės ekonominės sąlygos taip pat yra svarbus veiksnys, lemiantis verslo kainą. Įmonės paprastai yra vertos daugiau, kai ekonomikai sekasi gerai, ir mažiau, kai ekonomika patiria sunkumų. Pavyzdžiui, ekonomikos augimo laikotarpiu įmonės paprastai yra vertingesnės, o ekonomikos nuosmukio laikotarpiu – mažiau vertos. Prie to nemažai prisideda didesnis laisvų pinigų kiekis ekonomikoje, mažiau pelningų investicijų galimybių ir lengviau prieinamos paskolos visiems rinkos dalyviams.

Kaip matote, verslo kainai nustatyti reikia atsižvelgti į daug dalykų. Net ir tuomet, kiekvieno verslo situacija yra unikali, reikalaujanti atskiro vertinimo ir objektyvaus tos situacijos suvokimo. Bet vertinant esamo ar parduodamo verslo kainą, visada reikia atminti, kad nėra tokio dalyko kaip objektyvi kaina ar vertė ir galiausiai viskas priklauso nuo to, kaip tą verslą vertina rinka: galimi verslo pirkėjai ar investuotojai.

Verslo vertės nustatymas

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Į viršų